Help studenten (en jezelf) aan meer agency in het feedbackproces
Mila van Dorst & Claudia Tielemans
Feedback agency – het vermogen invloed uit te oefenen op je leeromgeving door de manier waarop je feedback vraagt, begrijpt en gebruikt – helpt studenten makkelijker, effectiever, en prettiger te leren. In deze workshop kruip je in de rol van student(docent) en ga je aan de slag met een praktische tool die je helpt feedback te vragen en begrijpen op een effectieve manier. We maken uitstapjes naar recente literatuur over: feedback vragen van Renske de Kleijn (2023), feedbackdialogen van Claudia Tielemans (2023), en internal feedback van David Nicol (2021). Je leert hoe je deze processen kan inzetten in je eigen onderwijs om je studenten (en jezelf) meer feedback agency te geven.
Biografie
Mila van Dorst, PhD student aan het UMC Utrecht, heeft een achtergrond als ANIOS-kindergeneeskunde en werkt sinds 2 jaar aan een promotieonderzoek naar werkplekleren van geneeskundestudenten. Hierin onderzoekt ze wat studenten nodig hebben om in de drukke en onvoorspelbare medische werkplek optimaal gebruik te maken van de - formele en informele - leermogelijkheden die ze tegenkomen.
Claudia Tielemans, Postdoc onderzoeker aan het UMC Utrecht, heeft een achtergrond als basisarts en onlangs haar promotieonderzoek afgerond naar interprofessionele feedbackdialogen in de gezondheidszorg. Momenteel werkt ze aan onderwijs en onderzoek naar interprofessioneel (werkplek)leren, en aan de ontwikkeling en evaluatie van methoden om docentontwikkeling op basis van feedbackinteracties te ondersteunen.