Overslaan en naar de inhoud gaan
ZaalKanunnikenzaal
(begane grond)
(1e verdieping)
(2e verdieping)
Tijd12:45-13:45
VoertaalNederlands

Interculturele Competenties: omgaan met diverse perspectieven op de werkvloer

Jaleesa Latupeirissa & Janine Geerling

Werken met studenten en collega’s met verschillende culturele achtergronden, opleidingsniveaus of werkstijlen kan inspirerend én uitdagend zijn. Wat voor jou vanzelfsprekend lijkt, kan voor een ander volkomen anders zijn – beïnvloed door unieke (culturele) perspectieven. Hoe maak je van deze verschillen een kracht?

In onze interactieve workshop begin je met het herkennen en ontwikkelen van je interculturele competenties! We gaan aan de slag met het versterken van je vermogen om culturele perspectieven van studenten, collega’s en jezelf te begrijpen in je werk. Of je nu wilt inspelen op de groeiende diversiteit onder studenten, soepeler wilt samenwerken met collega's of nieuwsgierig bent naar hoe jij je eigen culturele bril kunt herkennen en benutten – deze workshop helpt je om met meer vertrouwen en begrip te navigeren in complexe situaties.

Biografie

Jaleesa Latupeirissa, MA, werkt als projectcoördinator en onderzoeker bij het UMC Utrecht, waar ze zich richt op het ontwikkelen en geven van onderwijs en trainingen over Interculturele Communicatie binnen de faculteiten Geneeskunde en Diergeneeskunde. Met een passie voor diversiteit en inclusie doet ze onderzoek naar thema's die bijdragen aan een inclusievere werk- en leeromgeving. Ze zet zich in voor het creëren van bruggen tussen mensen met verschillende achtergronden, met als doel een meer open en toegankelijke omgeving voor iedereen te bevorderen.

Dr. Janine Geerling werkt als docent en onderwijsontwikkelaar bij de bachelor Biomedische Wetenschappen. Ze richt zich hierbij specifiek op het ontwikkelen en verzorgen van onderwijs dat erop gericht is om het perspectief van studenten met betrekking tot de biomedische wetenschappen te verbreden. Het is haar passie om studenten op te leiden tot toekomstige biomedisch professionals die een positieve en inclusieve bijdrage kunnen leveren aan de wetenschap én de maatschappij.