Samen bouwen aan een handreiking voor reflectie in CEL onderwijs
Marielle Jambroes, Roos de Jonge & Gerda Andringa
Wat is reflectie? Wat is het doel van reflectie? In welke context gebruik je reflectie? Wanneer is reflectie effectief? En hoe beoordelen we reflectie?
Dat zijn de vragen die onderwerp zijn van ons onderzoek “Reflectie voor Community Engaged Learning (CEL) onderwijs” en die aan bod komen in deze workshop. We delen de eerste inzichten uit het onderzoek en gaan samen aan de slag met de vraag: hoe kunnen we reflectie toetsen? Deze workshop biedt concrete handvatten voor de implementatie van reflectie in je eigen onderwijs. Door jouw ervaringen te delen draag je daarnaast bij aan een dynamische handreiking over reflectie in CEL onderwijs.
Biografie
Dr. Marielle Jambroes is arts Maatschappij en Gezondheid en associate professor Public Health bij het UMC Utrecht.
Als arts M&G zet Marielle zet zich in om via innovatief onderwijs en onderzoek een bijdrage te leveren aan het bevorderen van gezondheid en gelijke kansen op gezondheid. Community Engaged Learning speelt een belangrijke rol in haar werkzaamheden.
Dr. Roos de Jonge, assistant professor Community Engaged Learning, UMC Utrecht, werkt als adviseur voor patiëntbetrokkenheid bij de faculteit. Roos zet zich voornamelijk in voor onderwijs waarbij de mens achter de patiënt centraal staat en ontwikkeld onderwijs met en rond patiënten. Veel onderwijs is challenge based en staat midden in de samenleving.
Gerda Andringa is hoogleraar Community Engaged Learning in Health and Care en als CEL ambassadeur lid van de CEL programmaraad. Ze stimuleert en ontwikkelt CEL onderwijs bij UCR, is lector ouderenzorg bij de Hogeschool Zeeland en doet onderzoek in co-creatie met ouderen, zorgorganisaties en kennisinstellingen naar technologische psychosociale en onderwijskundige interventies in de ouderenzorg binnen de academische werkplaats ouderenzorg Zeeland.